Přes internet se prodávají mladší a dražší auta

Date:

Ojetá auta prodávaná on-line obvykle splňují přísnější emisní normy, jsou v lepším stavu a nabízejí vyšší bezpečnost než auta v autobazarech. Ale jsou také dražší. Jenže lidé, využívající internetové nabídky, jsou ochotni investovat víc. Vyplývá to z dat internetového „tržiště“ Carvago. A to nejen na Slovensku, ale také v Česku či v Polsku.

Moderní nákup auta přes internet přitahuje solventnější a ekologicky více smýšlející zákazníky.
Jak ukazují údaje Carvaga, auta prodávaná on-line jsou výrazně mladší, lépe vybavená a ekologičtější, než je průměr na trhu „jízdenek“ v evropských zemích. Při koupi ojetého auta přes internet si jednoduše lidé vybírají vozidla s nižším počtem kilometrů a zároveň jsou ochotni zaplatit víc. Část nákupů ojetých aut přes internet nahrazuje dokonce i původně plánovanou koupi nového vozidla. Je to důsledkem toho, že nová auta zdražila a navíc se s nimi spojují dlouhé dodací lhůty. Koupě ojetého auta on-line je tak rychlejší a levnější, i když cena ojetých vozů také dlouhodobě stoupá.

Zbytková hodnota aut z druhé ruky je podmíněna jejich věkem a počtem najetých kilometrů. Není asi překvapením, že ojetá vozidla v západní Evropě jsou mladší ve srovnání s ekonomicky méně silným východem. Carvago tvrdí, že rozdíly zůstávají i po dlouhých letech rozšíření EU výrazné. Zatímco ojetá auta nabízená k prodeji v Německu a Itálii měla loni obvykle jen čtyři roky, v České republice byla o rok starší, ale v Polsku byl průměr až o pět let vyšší. On-line prodej se však iv tomto směru zcela vymyká z celkového věkového průměru.

Krasnoyarsk, Russia – 26 August, 2021:Two cars accident on city street. Drivers fills out an insurance policy or euro protocol after car accident

Porovnání věku, počtu najetých kilometrů a cen

Trh Česká republika Německo Itálie Polsko Carvago
Rok registrace 2016 2017 2017 2012 2019
Najeto km 93 684 46 086 59 000 140 000 26 350
Cena (eura) 12 249 18 251 15 800 7 808 26 908
Tak například, rok první registrace vozidel prodaných prostřednictvím Carvaga byl rok 2019, což znamená, že nejčastěji prodávaná auta přes on-line měla jen dva roky. Vyšší očekávání on-line zákazníků se ještě více projevují v počtu najetých kilometrů. Průměr najetých kilometrů prodávaných ojetin v Polsku je třikrát vyšší než v Německu a v Itálii a také výrazně vyšší než v České republice. Ale zákazníci Carvaga nejčastěji kupují auta, která ještě neprošla ani první plánovanou údržbou – jejich průměrný nájezd je jen něco přes 26 000 km.

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

Neumíte šetřit? Poradíme vám, jak na to

Jsou lidé, kteří spoří bez potíží a dokážou už...

Vstoupit, nebo nevstoupit do eurozóny?

Rozhodnutí o vstupu do eurozóny je pro mnoho zemí...

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Zachyťte všechny barvy podzimu se smartphony vivo za akční cenu

Babí léto hraje všemi barvami a to je ideální...